egy webfejlesztő webblogja

Ma felmentem a planet.ubuntu.com -ra, hogy lássam mik a fejlemények a Lucid legjobban vitatot változtatásával. És nagy meglepetésemre az utolsó ezzel foglalkozó cikk egyszerüen elfogultnak nevez mindenkit aki szerint ez nem jó ötlet és felteszi azt a költői kérdést, hogy: mi a “baj azzal ha csak a változás érdekében változtatunk?” kicsit átrendezve: “mi a baj azzal ha csak azért változtatunk hogy, változzon valami?”, eredeti: “What’s wrong with there being change for the sake of change?”.

Nem is tudom hol is kezdjem, mert amikor ezt olvastam muszáj volt újraolvassam a cikket, mert azt hittem hogy reggel van és valahogy nekem jútott el rosszul az agyamig, tehát mi a baj azzal ha csak azért változtatunk, hogy változzon valami? mi a baj azzal ha változtatunk valamit amihez az emberek évtizedek óta hozzá vannak szokva és csak azért megváltoztatjuk hogy legyen megváltoztatva? Hát a válasz erre egyszerü:

– nem mindenki  ül egész nap a gép előtt, hogy könnyü legyen számára a GConf-ot hackelni

– nem mindenki képes vagy egyáltalán akarja megszokni ha változik valami

– nem  hinném, hogy a Linux Desktopnak használ ha még ez se konszisztens

stb. stb stb.

A másik problémám  a cikkel, hogy elfogultnak nevezi azokat akiknek ez nem tetszik. Ilyen álszent kijelentést rég nem olvastam, a Canonical nem volt hajlandó meghallgatni senkit és mégis a felhasználók akinek ez nem tetszik az elfogultak.

Én teljesen obijektíven állok ehhez hozzá, nekem nem nagy dolog pár gconf kúlcsot átírni, viszont az a helyzet, hogy sokat megkérdeztek erről és mindenütt a többség azt mondta hogy maradjon a régi. De he még ezt se veszem figyelembe, akkor egyszerüen csak az a baj, hogy a Linux Desktop inkonszisztenciák miat szemvedett eddig is, ez a változtatás olaj a tűzre.

Gyakorlatilag ez az egész egy OS X másolat, viszont itt a probléma, hogy elfeljtették lemásolni az OS X menüsáv rendszerét, ami nélkül ez az egész egyszerüen idétlenül néz ki, íme egy illusztráció, amit egyenesen a mogorvamormota.hu-ról vettem le és kiegészitettem:


A másik többször felvetett probléma, hogy az ablakon belüli fülekben a bezárás gomb a jobb oldalon van.

Végezetül megmutatom az ahonnan jött ez az ötlet:

Remélem a jövőben ennél sokkal hasznosabb és eredeti ötletek kerülnek be az Ubuntu-ba.

Fejlemenéy(ek):

Nem rég olvasott kommentár az üggyel kapcsolatban:

I really want now to rewire all cars of Ubuntu Design Team to exchange positions of Brake and Accelerator. I’m sure they will be delighted.

fordítás:

Fel szeretném cserélni az Ubuntu Design Csapat a kocsijában a fék és a gáz pedál helyét. Biztos vagyok benne, hogy örülnének neki.

Hozzászólások: "Csak azért változtatunk, hogy valami változzon?" (2)

  1. bobi64 szerint:

    yes,yes,yes! csatlakozom.

  2. Azert hozzatennem, hogy szerintem nem olyan nagy baj ez _most_, meg akkor sem ha gombok atrakasa engem is zavar. Ne feledjuk, hogy stable lucid meg nincs, mindenki aki ezt hasznalja figyelmeztetve vagyon, hogy sok problemaval talalkozhat, kezdve az instabilitassal egeszen a felkesz koncepciokig. Es mintha azt is olvastam volna, hogy elemezni fogjak a velemenyeket, es kesobb az alapjan eldontik, hogy is legyen ez a vegleges kiadasban.

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő

