egy webfejlesztő webblogja

Nekem személyesen van több számitógépem és csak egy DVD íróm, amit már több mint fél évtizede vettem, azt is csak azért tartottam meg, mert egy dologra nagyon jó: operációs rendszereket telepíteni. Számomra az optikai lemezek egyetlen célja(a softwareek és filmek szimbólikus terjesztése mellet) az operációs rendszerek telepítése. Ha valamit hordozni akarok veszek egy USBs meghajtót(sztiket), ha nagy mennyiségü adatot akarok tárolni, akkor meg veszek egy merevlemezt csak arra a célra(adhoc), olcsóbb és praktikusabb mint akár blu-ray-re megírni az adatokat és sokkal biztonságosabb is.

Ma mivel operációs rendszereket kellet telepítsek, szükségem volt CD-kre. Elmentem vásárolni CD-ket és nagy meglepetésemre eladó floppy lemezeket találtam az üzletben, gondoltam biztos meg maradt még a *múlt évezredből és azóta sem tudták eladni, mert már senkinek sincs szüksége rá. Megkérdeztem az elárusítót, hogy: ezeket még veszik az emberek? Erre azt válaszolta, hogy a román fináncok(emberek akik szednek be védelmi pénzt adót) ezeken fogadják el az adatokat.

Ez az élményem már csak azért is mulatságos volt, mert talán még a mult évben nagy szenzáció volt, hogy ennek a **visszamaradott fejlődésben lévő országnak volt pénze iszonyatos mennyiségü licenszet vásárolni a Microsofttól illetve számitógépeket a Fujtsu-Siemenstől. Ennek ellenére még mindig csak floppy meghajtóra telik.

Ezek után már értelmét sem látom, hogy azt mondjam itt bárkinek is, hogy: használj nyílt standardokat. Maga az állam megköveteli az elavult és drága technológiákat.

* tudom, hogy még 2000 után is azért volt haszna a floppynak

** Romániának a költségletési hiánya csak pár ezrelékkel kisebb mint amennyi Görögországnak volt az összeomlás előtt

Hozzászólások: "Romániában még mindig szükség van a floppyra" (5)

  1. Én egy általános iskolában dolgozok mint rendszergazda, és azt kell hogy mondjam, sajnos nem ritka az ha valaki floppyn hozza be pl. a nyomtatnivalóit. Ráadásul van olyan szoftver, ami csak és kizárólag floppyra hajlandó menteni…Szóval nem csak Romániában van még létjogosultsága a floppynak, rengeteg közintézményben még mindig ez az alap adathordozó.

    • Már az én időmben(amikor még suliztam) az iskolások körében az USBs meghajtók meg a CDk megették a floppy-t a diákok körében.

      Elrettentő nagyon a floppy manapság, formázni kell, scannelni kell, lassú, kevés hely fér rá és megbízhatatlan. Tudom, hogy meg volt annak is a fénykora.🙂

      Mondjuk megértem, hogy vannak emberek akik nem cserélgetik túl gyakran a gépüket. De csodálkozom, hogy létezik még használatban olyan program ami csak floppyra enged menteni.

      • Teljes mértékben egyetértek. Nemrég kapott az iskola új gépeket és gondolom mondanom se kell hogy ezekben már nincs floppy meghajtó. Valamelyik nap feljött hozzám egy tanárnő azzal a szándékkal hogy ő nyomtatni szeretne, persze floppyról🙂 Szerencséje volt, mert a titkárságon még az említett “nagyszerű” ebédrendelős programot használják ami csak floppyra ment. Nem értem én se hogy miért használják még ezt az ősrégi és tényleg nem a megbízhatóságáról híres adathordozót…Számomra relytély, pedig pár hete volt itt a programozó frissíteni a programot. Tényleg olyan nehéz lenne belerakni azt az opciót hogy hová szeretne menteni az ember? 2010-ben?

  2. Hasonló élményem volt tegnap a Media Marktban. Az egyik polcrész tele volt külső floppy meghajtókkal, amit a laptop részlegen láttam. Pár éve még szerettem volna egy ilyet beszerezni, mert szükségem lett volna rá. Kíváncsi vagyok, melyik piacfelmérés dobta ki azt, hogy újból fénykorukat érik ezek a lemezek🙂

  3. Meglepő de a régi nagy floppyra (360-as) írott anyag még a mai napig is olvasható! Pedig ha jól tévedek 1992-ben adta egy rádióamatőr barátom a Baycom pakett program telepítőjét, legalábbis akkor lett lezárva a floppy.

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő

