egy webfejlesztő webblogja

Ha kapnék egy centet amikor valaki kimondja azt, hogy a Windows milyen könnyen használható és mennyivel barátságosabb mint a Linux, akkor azt hiszem több pénzem lenne mint Bill Gatesnek. Most vettem egy Dell XPS L501x-et operációs rendszer nélkülit és gondoltam kipróbáltam mennyire könnyü használni Windows XP, Windows 7 illetve a legújabb Ubuntu alatt.

Windows XP

Telepitő kidob egy obszkür DLL errort, teszt sikertelen.

Windows 7

Sikeresen feltelepítem, telepítés után gyakorlatilag használhatatlan, kellenének a driverek… le lehetne persze azokat tölteni a netről, ha nem kellene a hálózati kártyának is letölteni a driverjét, tehát lehetetlen helyzet. Semmi probléma, leszedem egy másik gépen a drivereket, felteszem egy USB tárolóra és azon átteszem a laptopra, egyszerü, nem?… egyszerü lenne ha müködne az USB … ugyanis annak is kell windows alatt driver.

Tehát legegyszerübb megoldás:

Letölteni egy másik gépen a drivereket, és megírni CDre, szerencsere az legalább megy a vadi új Windows 7 alatt.

Ubuntu

Berakom a CDt és megy minden alapból…

Végeredmény: a Windows XP korszerütlen, a Windows 7 hiányos, Ubuntu egyszerüen müködik, tehát 1 mítosszal kevesebb.

Megjegyzés: tudom, hogy ez a helyzet ennél sokkal bonyolúltabb, a lényeg az volt, hogy egyszerü felhasználóként nézzem a dolgokat és ne menjek bele, olyen dolgokba mint USB 3 és Windows 7 meg miegyebek.

Hozzászólások: "A Windows meg az egyszerüség" (8)

  1. Én szívesen kipróbáltam volna az Ubuntut, de a gépem nem veszi be:(
    Asrock alaplap 1700+ AMD proc, 1 Gb 400 -as RAM, RivaTNT2 Nvidia 32 Mb-s videokártyám van, LG 700S monitor, 250 es winyó, bár ez itt érdektelen.
    2000. augusztusa óta a desktopon SuSE csücsül, bár mivel van tartalógós vincseszterem, a többi oprendszert ki ki próbálgattam, de az Ubuntu nem mászik fel rá:(
    Biztosan jó program és a feltelepítés sikerülne, de kikapcsol a monitorom a telepítés megkezdésekor!
    Több mint egy hetet áldoztam rá, elfogyott a türelmem.

    • Szerintem próbálkozhatsz esetleg régebbi verzióval… lehet az újabb nem szereti a Riva TNTt.

      • Így van. Hardy Heron után (Ubuntu 8.04) sajnos volt pár változtatás, és macerás használni a TNT/TNT2/Vanta családot. Bár azt nem tudom, hogy ez megjavult-e valamikor később. Legacy driverrel lehet próbálkozni, csak hogyan telepíted fel, ha eleve nincs kép?🙂 Ráadásul macerás, mert le kellett halászni az nvidia.com-ról, ki kellett lőni az X szervert teljesen, tty1-alól feltenni ügyesen, majd konfigolni kézzel az xorg.conf -ot és reboot, és HA minden jó, akkor megy, többé kevésbé. Ezt anno végig játszottam Xubuntu 8.04 alatt, de nem upgradelhettem feljebb, hanem kézzel húzban be alá az újabb xfce-ket, hogy legyen valami fejlődés.

        Szóval Hardy-val kell próbálkozni, maximum.

  2. Z a hangya szerint:

    Hehe, ezen nagyot mosolyogtam.

    Btw volt szerencsém xp-t telepíteni az elmúlt hónapba 3 laptopra is. Több óra telt el mindegyiknél azzal hogy össze vadásszuk a hozzá illő drivereket majd belehekkeljünk a telepítőlemezbe h menjen sataval.

    A poén az h az első gépet január elején kellet szerelni és alig telt el egy hónap… tök lassú…..

    A 2 gép kapott 20gb-t xp-nek többi kubuntu. Kubuntu azóta is vígan megy xp meg bezabálta az összes helyet😄

    3. gépről azóta nincsenek infóim.

  3. Szia,

    Én is jót mosolyogtam a cikken, csak én más aspektusból🙂

    Kezdjük akkor az elején.

    A Te géped egy relatíve új gép, na már most egy új gépre (i7-es procival) egy 10 éves oprendszert (xp-t) felrakni, már önmagában értelmetlen. Miért nem ms-dos
    6.20 at próbáltad meg? Az is elhasalt volna. De ha már minden áron össze akarod hasonlítani az ubuntut a windows xp-vel, akkor miért nem próbáltál meg
    felrakni egy 2001-es ubuntut? Igen tudom, azért mert nem létezett, az első ubuntu verió 2004-es (wikipédia szerint), akkor megpróbálhattad volna a 2004-es
    ubuntut, Vagy egy suse 8.0-at (az 2002-es). Erős aggályaim vannak afelől, hogy azt sikerülne telepíteni.

    Az, hogy a windows 7 nem ismerte fel, az semmit sem jelent. Nyílván vannak olyan gépek, amit meg a windows 7 ismerne fel az ubuntu meg nem. Ez teljesen gép
    függő, szerintem ezen felesleges vitatkozni. Másrészről a windows 7-et 2009 októberében adták ki, amíg a legújabb ubuntut 2010 októberében (ha a legújabbat töltötted le).

    Remélem nem bántottam meg senkit a hozzászólásommal.

    üdv,
    Tuse

    • Az XP még mindig nagy népszerüségnek örvend azért került a képbe, a Microsoft még mindig támogatja, tehát azért nem épp igazságtalan az összehasonlításom.

      Legfeljebb kipróbálhattam volna egy régebbi Ubuntut, amit még támogat a Canonical.

      Mellesleg, olyan XP volt, amibe voltak azért építve updateek.

      Tehát, Windows 7es legfrisebb updateekkel beépítve, nem ismert fel semmit, ez szerintem eléggé sokmindent jelent. Órákba telt a dell oldaláról leszedjem az összes driver csomagot, mert rengeteg van belőlük. Egy adott ponton meg rá kellet jöjjek, hogy kezdhetem újból mert csak 64 bittes Windows 7esen megy egy pár driver.

      Mint megjegyeztem a cikkem végén is amúgy, tudom, hogy a helyzet nem annyira egyszerü mint ahogy leírtam, csak azt akartam mutatni, hogy ha laikusan megnézzük: nem egyszerübb az élet Windowsal. Persze más a helyzet akkor ha előre van telepítve a Windows 7es, de ezesetben a telepités folyamatát hasonlítottam össze.

      Nincs harag és nem kell eme irományomat komolyan venni, mert nem egy tudományos dolog mint az sem, hogy sokak szerint egyszerübb a Windows.🙂

      Üdv.

  4. Gábor szerint:

    Szia!
    Elöljáróba: nincs 1 éve hogy Linuxot (Ubuntu 10.10) használok otthon.(dual boot) Apósomnál van egy korábbi gépen, melyen XP fut.
    Egy HP Dj – t akartunk feltelepíteni. Nem találtunk hozzá drivert a gépen, net meg nem volt. Otthon először a W7-el próbálkoztam, net megléte mellett ugyanez a probléma volt. Először féltem az Ubuntutól, hogy deb csomag leszedése, terminálból telepítése.(bár ez sem ördöngösség) Aztán próba. USB csatlakoztat, nyomtató bekapcs. Semmi. Na, mondom, jön a gebasz. De NEM a nyomtatót automatikusan felismerte, nem szólt semmit és már csak nyomtatni kellett vele. Minden telepítés és egyéb sz. kodás nélkül működött. Na akkor melyik az egyszerűbb?

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő

